Är ett par dagar sen, men det här kan ju ha varit det hetsigaste inlägget i folkhälsodebatten på år och dag.
Louise Ekström, humorbefriad kommunikationsansvarig på Sveriges Konsumenter (som jag för övrigt tycker lite synd om eftersom hon tvingas gå ut och säga sånt här i riksmedia) blir intervjuad och får frågan:
Ser du inte humorn i det? – Nej, jag har svårt att se humor i övervikt. Det är inte min humor.
Jag älskar ju verkligen (läs: hatar) sådana viktigpettrar som helt missat grejen med själva kampanjen. Helt missat att de inte bara förespråkar kanelbullar utan mellanmål i allmänhet, vilket definitivt är positivt för folkhälsan. Pucko.
Jag finner det högst humoristiskt hur denna Louise går ut i media och slänger sand på Mellanmålsbyrån och förespråkar mellanmål som "inte tillför socker eller kolhydrater" och tycker att yoghurt, smörgås och banan är bra mellanmål. Sist jag kollade var majoriteten av den yoghurt som säljs i butik i princip lika fullproppad med socker som coca cola, smörgås är bara kolhydrater, banan är massor av kolhydrater OCH socker = kolhydrater. I like the way she is thinking...
Vi tycker det är superkul att du har uppmärksammat vår mellanmålskampanj och att vårta namnbyten till Kanelbullebyrån, Ostsmörgåsbyrån, Bananbyrån osv.
Samtidigt som vi skyltade om hade vi en tävling i jakt på att hitta våra kunders favoritmellanmål! Det blev riktig lyckat och nu lanserar vi därför en av favoriterna: Pucko och kanelbulle, som börjas säljas till kampanjpris i våra butiker med start idag den 24 maj.
Vi fick också många förslag på lite nyttigare mellanmål och det har vi tagit till oss av. I butik finns nu en sallad i mellanmålsformat, en så kallad ”mellanmålssallad” som vi skulle tycka det vore roligt om du ville testa.
Skicka ditt mobilnummer till oss innan den 30 maj 2010 på info@mellanmalsbyran.se så skickar vi en mobilkupong till dig som du kan lösa in i butik (vi kommer inte spara eller sprida vidare ditt mobilnummer) . Om du vill får du gärna bjuda din mellanmålsvän på en sallad också. Bifoga då mobilnummer även till honom/henne.
Smakligt Mellanmål önskar Pressbyrån!
Ps: Gillar du den? På www.facebook.com/pressbyran fortsätter vi dialogen om Mellanmål. Titta gärna förbi.
Jag älskar ju verkligen (läs: hatar) sådana viktigpettrar som helt missat grejen med själva kampanjen. Helt missat att de inte bara förespråkar kanelbullar utan mellanmål i allmänhet, vilket definitivt är positivt för folkhälsan. Pucko.
SvaraRaderaJag finner det högst humoristiskt hur denna Louise går ut i media och slänger sand på Mellanmålsbyrån och förespråkar mellanmål som "inte tillför socker eller kolhydrater" och tycker att yoghurt, smörgås och banan är bra mellanmål. Sist jag kollade var majoriteten av den yoghurt som säljs i butik i princip lika fullproppad med socker som coca cola, smörgås är bara kolhydrater, banan är massor av kolhydrater OCH socker = kolhydrater. I like the way she is thinking...
SvaraRaderaHej!
SvaraRaderaVi tycker det är superkul att du har uppmärksammat vår mellanmålskampanj och att vårta namnbyten till Kanelbullebyrån, Ostsmörgåsbyrån, Bananbyrån osv.
Samtidigt som vi skyltade om hade vi en tävling i jakt på att hitta våra kunders favoritmellanmål! Det blev riktig lyckat och nu lanserar vi därför en av favoriterna: Pucko och kanelbulle, som börjas säljas till kampanjpris i våra butiker med start idag den 24 maj.
Vi fick också många förslag på lite nyttigare mellanmål och det har vi tagit till oss av. I butik finns nu en sallad i mellanmålsformat, en så kallad ”mellanmålssallad” som vi skulle tycka det vore roligt om du ville testa.
Skicka ditt mobilnummer till oss innan den 30 maj 2010 på info@mellanmalsbyran.se så skickar vi en mobilkupong till dig som du kan lösa in i butik (vi kommer inte spara eller sprida vidare ditt mobilnummer) . Om du vill får du gärna bjuda din mellanmålsvän på en sallad också. Bifoga då mobilnummer även till honom/henne.
Smakligt Mellanmål önskar Pressbyrån!
Ps: Gillar du den? På www.facebook.com/pressbyran fortsätter vi dialogen om Mellanmål. Titta gärna förbi.